poniedziałek, 10 września 2012

My first eye make-up tutorial


Próbowałam zrobić obiecany tutorial, jednak najwyraźniej zrobienie ostrego zdjęcia swojego oka wykracza poza moje kompetencje i możliwości :P Efekt końcowy zdjęć dość średni, poprawię się następnym razem. 
Makijaż w stylu lat 50/60. Idealny na wieczór, powiększający oczy, będzie też pasował do stylizacji na pin-up. 
Poziom trudności: średni.

Makijaż oka krok po kroku:


1. Nałóż jasny, rozświetlający cień na powiekę ruchomą i pod łuk brwiowy. Ja użyłam białego z drobinkami z Inglota.

. 2. W załamaniu powieki nałóż cień pośredni - chłodny odcień beżu z drobinkami Inglot. Użyłam dość dużego ściętego pędzelka Peggy Sage z bardzo miękkim włosiem, dzięki czemu łuk zaznaczony jest bardzo miękko.

3. Pędzlem "kulką" i czarnym cieniem narysuj literkę "C" w zewnętrznym kąciku na powiece ruchomej i w załamaniu powieki. Cień musi być nałożony intensywnie, uważaj na plamy!

4. Szerokim, czystym pędzelkiem rozetrzyj górną granicę czarnego cienia. Nie rozmazuj całego łuku (oko będzie wyglądało na brudne!), staraj się pracować pędzlem na boki. 

5. Granicę ciemnego cienia rozetrzyj dodatkowo opalizującym cieniem - tu odcień zimnego złota od Peggy Sage. Im lepiej roztarty, wycieniowany łuk, tym lepiej. Jeżeli jednak wycieniowałaś oko za mocno i straciło kształt lub robią się plamy, zawsze możesz ponownie dodać czarnego cienia w załamaniu. Pracuj na zmianę ciemnym i jasnym cieniem. Dla kontrastu dołóż białego cienia w wewnętrznym kąciku i pod łukiem brwiowym (unikaj perły!)

6. Górną powiekę wykańczany kreską eyelinerem. Są różne metody malowania, tutaj najpierw narysowałam końcówkę wzdłuż granicy cienia (od kącika w kierunku końca brwi). Nie wiem jak Wy, ale ja nie lubię kiedy eyeliner kończy się w innym miejscu niż cień.

7. Na koniec narysuj cieniem kreskę na dolnej powiece. Użyłam małego ściętego pędzla (nadaje się też do brwi) i cienia w kolorze gorzkiej czekolady. Pomiędzy kreskami jest przerwa podkreślona dodatkowo białym cieniem, dzięki czemu oko optycznie powiększa się (więcej na ten temat tutaj: http://mary-madeleine.blogspot.com/2012/08/makijaz-powiekszajacy-oczy.html ). Wytuszuj mocno lub doklej rzęsy.




I już :)



Dopełnieniem makijażu są subtelnie wycieniowane kości policzkowe i usta w odcieniu brudnego różu, ale zwolenniczki ostrzejszego looku mogą użyć głębokiej czerwieni.

Enjoy!

Kolczyki: H&M
Kołnierz: Vintage

1 komentarz: